close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מחפשים עורך דין גישור בחיפה והסביבה? פנו אלינו

מערכת שורשג אייר, תשפג24/04/2023

הליך משפטי בכל תחום שהוא: משפחה, נזיקין, תאגידים- הוא הליך מייגע, שיכול להימשך שנים ארוכות, ולרוב- יקר מאוד. התכתשות בבתי משפט היא מעייפת עבור שני הצדדים

תגיות:
צילום: freepik

הליך משפטי בכל תחום שהוא: משפחה, נזיקין, תאגידים- הוא הליך מייגע, שיכול להימשך שנים ארוכות, ולרוב- יקר מאוד. התכתשות בבתי משפט היא מעייפת עבור שני הצדדים, ולרוב גם לא משתלמת. לעומתו, הליך גישור בליווי מגשר מומחה עשוי להביא לפשרה הוגנת בין הצדדים, באופן מהיר וטוב יותר מכל הכרעה שיפוטית.

מהו הליך גישור?
הגישור הוא הליך אלטרנטיבי להליך בבית המשפט, ומטרתו להוביל את הצדדים המסוכסכים להידברות ולהסכמה בכוחות עצמם ובליווי המגשר. למגשר מעמד ניטרלי, והוא לא מוסמך לתת ייעוץ משפטי או הכרעה, אלא לסייע לצדדים להגיע

צילום: freepik
לעמק השווה. פנייה למגשר היא וולונטרית בלבד, ונציין שכל מידע שנמסר לידו הוא חסוי ולא ניתן להציגו בבית המשפט. הגישור מתאים לבני משפחה, זוגות, שותפים עסקיים, שכנים וגופים שונים. חשוב לזכור שניתן לפנות לגישור גם לאחר שנפתח הליך משפטי.

מדוע גישור הוא אלטרנטיבה מצוינת לבית-משפט?
זמן: בתי המשפט בישראל כורעים תחת עומס רב ועל כן תביעה עשויה להסתיים לאחר שנים ארוכות. במהלך תקופה זו הצדדים ימצאו עצמם מתגלגלים בין דיונים ומסמכים, משלמים לעורכי-הדין, ובעיקר מצויים במתח גדול. אחת הדרכים לחסוך זאת היא גישור: הצדדים ינסו להגיע לפשרה מוסכמת בעזרת מגשר מומחה, ולחסוך את ההליך הארוך.

כסף: הליך גישור מוצלח הוא מהיר, ועל כן גם עלותו פחותה משמעותית מהליך משפטי. בעוד הליך בבית-משפט יכול לעלות עשרות אלפי שקלים ואף יותר, הליך הגישור מסתכם לרוב בכמה אלפים בודדים.

אין מפסידים, כולם מנצחים: בהכרעה בתיק בבית-משפט יש צד מנצח וצד מפסיד: תפקיד השופט הוא להכריע, ועל כן לרוב האחד ייצא מבית-המשפט מחויך והשני חפוי ראש. בהליך הגישור, מטרת העל היא שני צדדים מנצחים, בעוד המגשר מסייע להם להגיע לפשרה הטובה ביותר, שאמנם כוללת ככל הנראה ויתורים - אך מוסכמת.

אווירה נעימה: הליך בבית-משפט הוא מלחיץ, לא ידידותי ולעיתים אף אגרסיבי: שופטים עלולים להיות חסרי סבלנות, עורכי הדין מתלהמים, הזמן קצוב והאווירה מתוחה. לעומתו, הליך הגישור מאופיין בשקט, אווירה עוטפת ונעימה, ואין בו חקירות, עדים, סיכומים ושאלות פולשניות. לאווירה הנעימה יש יתרון נוסף- אם הצדדים הם מכרים, קרובי משפחה או אפילו בני זוג לשעבר, ההליך לא יסתיים בהיותם אויבים, אלא שני בני- שיח.

בחירת המגשר:
הגישור נעשה על ידי מגשר מוסמך שעבר קורס גישור מיוחד. יש חשיבות רבה לזהות המגשר, במיוחד כאשר עומד על הפרק סכום כסף גבוה או שלום המשפחה, ולכן לא מומלץ להתפשר על המגשר. מומלץ לבחור במגשר שהוא גם עורך דין מקצועי בעל ניסיון בתחום: מגשר שהוא גם עורך-דין מנוסה הינו בקיא בפסיקות ובעל ידע משפטי רלוונטי עבורכם. אם אתם גרים בחיפה והסביבה, עורך דין לגישור בחיפה הוא הכתובת!

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה